L’afiliació arriba a Palma a les 255.541 persones el mes de febrer, màxim històric dels darrers 20 anys

L’atur interanual es redueix el mes de març un 8,09%, el que suposa 1.086 persones en atur menys

Les dades del mercat laboral continuen amb una evolució positiva a Palma. L’afiliació continua creixent i va arribar a les 255.421 persones el mes de febrer, assolint el màxim històric per a aquest període dels darrers vint anys, mentre la taxa d’atur del mes de febrer es fixa en el 4,67%, la més baixa en aquest mes en les darreres dues dècades –des que es tenen dades unificades–.

A més, l’atur interanual el mes de març es va reduir un 8,09%, el que suposa 1.086 persones en atur menys. Per col·lectius, l’atur femení es redueix el mes de març fins a 7.137 persones, el registre més baix dels darrers vint anys, i l’atur juvenil se situa en 2.316 persones, la xifra més baixa dels darrers set anys.

Lupe Ferrer, regidora de Comerç, Restauració i Autònoms, ha afirmat que Palma “registra dades molt bones d’ocupació, amb descensos significatius de l’atur i un augment sostingut de l’afiliació”, i que “les xifres corresponents als primers mesos de l’any confirmen una evolució positiva del mercat laboral, amb indicadors que assoleixen nivells no vistos en dècades”.

AFILIACIÓ.- Palma registrava 255.421 persones afiliades el passat mes de febrer, xifra que representa el 49,87% del total d’afiliacions de les Illes Balears i assolint el màxim històric per a aquest període dels darrers vint anys. Aquest volum suposa un increment intermensual del 2,09% respecte al mes de gener. En termes interanuals, l’afiliació augmenta un 2,63% en comparació amb el mes de febrer de 2025.

CONTRACTACIÓ.- Durant el mes de març es van signar a Palma 13.566 contractes, dels quals 8.806 varen ser indefinits i 4.760 temporals.

La contractació indefinida experimenta un increment intermensual del 32,12% i una variació interanual positiva del 6,78%. Per sectors, l’Hoteleria encapçala la contractació amb 2.981 contractes, seguida del Comerç, amb 2.137.

Pel que fa a les ocupacions, entre les dones destaquen les netejadores, amb 971 contractacions (un augment intermensual del 26,93%), i les venedores, amb 861 contractes (un increment del 37,54%).

Entre els homes, les ocupacions amb major contractació han estat les de cambrer, amb 630 contractes (un augment del 40,63%), i paleta, amb 427 contractes (un increment del 11,78%).

Quant a les activitats econòmiques, entre les dones destaquen el comerç, amb 1.007 contractes (un increment del 8,75%), i els serveis de menjars, amb 969 contractes (un augment del 64,80%).

Entre els homes, les activitats amb més contractació han estat els serveis de menjars, amb 1.064 contractes (un increment del 68,35%), i la construcció, amb 636 contractes (un augment del 3,41%).

ATUR.- El mes de març Palma registrava 12.331 persones en situació d’atur (7.137 dones i 5.194 homes). Respecte al mes de febrer, l’atur disminueix un 1,51%, amb 189 persones en atur menys. En termes interanuals, la reducció és del 8,09%, amb 1.086 persones menys que al març de l’any anterior.

La variació intermensual de l’atur mostra descensos a tots els col·lectius: dones (-0,88%), joves (-4,49%) i persones majors de 45 anys (-0,37%).

En comparació amb el mateix mes de 2025, també es registra una disminució generalitzada: dones (-8,34%), joves (-9,74%) i majors de 45 anys (-7%).

El sector on més disminueix l’atur és l’Hoteleria, amb un descens del 7,06%.

Pel que fa a les ocupacions, entre les dones destaquen les cuineres, amb 129 persones menys en atur (un descens del 8,51%), i les reposadores, amb 120 dones menys (una baixada del 5,51%).

Entre els homes, les majors reduccions es registren en les ocupacions de cambrer, amb 325 persones menys en atur (un descens del 9,47%), i peó del transport, amb 247 persones menys (una baixada del 4,26%).

Finalment, les activitats amb una major disminució de l’atur han estat, tant entre dones com entre homes, els serveis d’allotjament, amb descensos de 280 persones (-8,50%) i 151 persones (-13,71%), respectivament.